Dell - do kiedy gwarancja? Jak sprawdzić czas gwarancji Dell?
Dell - do kiedy gwarancja? Jak sprawdzić czas gwarancji Dell?

Zakupiłeś komputer Dell ale nie otrzymałeś karty gwarancyjnej? Nie ma powodów do paniki.. 

Wśród osób, które po raz pierwszy zakupiły notebooka Dell często pojawia się pytanie "dlaczego nie otrzymałem karty gwarancyjnej od producenta"? Przyczyną tego jest cyfrowa gwarancja, która jest przypisana do każdego komputera. 

Kiedy zerkniesz na spód swojego laptopa, ewentualnie sprawdzisz ustawienia w systemie BIOS znajdziesz tam siedmiocyfrowy kod sprzętu, tzw. SERVICE TAG. Z tym numerem nieodłącznie związany jest również okres gwarancji. Nie potrzebujemy papierowego dokumentu, gdyż dane o gwarancji zapisane są w systemie online.

Na ile gwrancja Dell jest jeszcze ważna dowiesz się klikając link poniżej,  na otwartej stronie należy podać numer service tag laptopa: 

https://www.dell.com/support/home/pl/pl/plbsd1/products?app=warranty

Po podaniu poprawnych danych pojawi się tabela, w której rozpisane zostaną wszystkie warianty gwarancji. Może tam pojawić się kilka wpisów informujących o różnych składowych gwarancji, przykładowo bazowa roczna gwarancja mogła zostać rozszerzona do okresu 3 lat, co zostanie odnotowane w osobnej pozycji, z własnymi datami trwania.

Wyświeltona gwarancja Dell biegnie od daty produkcji, jeśli jednak dysponujemy odpowiednim dokumentem zakupu możemy egzekwować gwarancję uznając za okres początkowy datę faktury.

Jeżeli zakupiony komputer pochodzi z drugiej ręki, lub z importu dość istotne może okazać się pole wskazujące na kraj zakupu/rejestracji gwarancji. Aby móc bez problemów korzystać z pozostałego okresu gwarancji Dell powinniśmy posiadać dane pierwotnego właściciela komputera. W przypadku, gdy aktualny kraj rejestracji to Polska takie dane być może nie będą potrzebne, jednak w przypadku gdy komputer jest zarejestrowany za granicą mogą one okazać się niezbędne. Warto przed zakupem dowiedzieć się, czy aktualny właściciel posiada dane do transferu (przeniesienia) gwarancji na nowego właściciela. Przeniesienie następuje poprzez formularz online, potrzebne będą dane osobowe (Imię/nazwisko lub nazwa firmy, oraz adres email) oraz service tag sprzętu, którego gwarancję chcemy przetransferować. Przed upływem 30 dni powinniśmy otrzymać potwierdzenie przeniesienia gwarancji na nowe dane.

W przypadku napraw gwarancyjnych produktów z kategorii akcesoria najbezpieczniej jest skontaktować się bezpośrednio ze sprzedawcą, który zrealizuje gwarancję samodzielnie lub poinstruuje w jaki sposób wyegzekwować ją samodzielnie u producenta. Niezależnie od wybranej opcji niezbędnym elementem będzie dowód zakupu, radzimy więc zachować go w bezpiecznym miejscu. Przydatne mogą być również dane na naklejkach serwisowych Dell znajdujących się na pudełku, dlatego jeżeli taka naklejka widnieje na opakowaniu zakupionego produktu to warto je zachować. 

 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl